Ads 468x60px

середа, 3 березня 2021 р.

Скільки часу дитина може проводити за монітором

 

Комп'ютер та інші електронні пристрої стали невід'ємною частиною життя сучасних дітей, починаючи з дошкільного віку. Електронні пристрої можна використовувати з навчальною метою. Однак батькам потрібно розвинути в дитини здорові звички їх використання – насамперед, визначити оптимальний час, упродовж якого дитина перебуватиме перед монітором. Дитина не може виробити такі звички самостійно, тому потребує допомоги батьків.

Чому важливо дотримуватися оптимального часу

 Коли вам важко вирішити, чи можна дитині дивитися телевізор або грати в ігри на вашому смартфоні, перш за все, дайте собі відповідь на питання, наскільки якісними є передачі, які вона буде дивитися, та ігри, у які гратиме. Високоякісні джерела інформації можуть допомогти дитині в навчанні, особливо якщо вони пов'язані з її інтересами або пробуджують її фантазію.

Наприклад, п'ятирічній дитині можна дозволити малювати на планшеті по 30 хвилин на день, оскільки це заняття розвиває в неї творчі здібності, сприйняття форм і кольорів. Це краще, ніж просто впродовж півгодини переглядати мультфільми.

Як правильно обирати ігри й додатки для дошкільнят

Для дітей дошкільного віку корисними будуть ігри, які:

  • розвивають творчі здібності, наприклад, навчають дитину малювати, створювати історії або робити простий вибір, щоб надати персонажеві певних особливостей;
  • розвивають уміння вирішувати завдання – наприклад, ігри, згідно з правилами яких дитина має обрати для персонажа одяг для тієї чи іншої погоди; різні головоломки тощо;
  • розвивають навички комунікації – скажімо, програми з вивчення іноземних мов;
  • розвивають соціальні навички – наприклад, ігри, за умовами яких декільком людям необхідно по черзі робити хід;
  • відповідають інтересам дитини – до прикладу, якщо дитина любить гратися кубиками, – комп'ютерні ігри, у яких потрібно будувати будинок.

Обираючи для дитини ігри й додатки, варто також ураховувати:

  • вік дитини – є сенс перевірити, для якого віку призначена та чи інша гра;
  • наявність у грі реклами – потрібно бути обережними з іграми, у яких задіяні популярні герої з фільмів. Часто такі ігри призначені для реклами фільмів, іграшок тощо;
  • налаштування конфіденційності – уважно ознайомтеся з умовами використання додатка. Чи передбачають ці умови збір певних даних про користувачів.

Переконайтеся, що ви погоджуєтеся з указаними умовами й упевнені, що дані про вас не будуть використовуватися із шахрайською метою.

Здорові звички використання комп'ютерів для дошкільнят

Розгляньмо декілька способів сформувати в дитини здорові звички використання комп'ютерів.

Позитивний приклад. Ваша дитина всього навчається у вас, зокрема й використання електронних пристроїв. Тому найкращий спосіб сформувати в неї здорові звички їх використання – надати позитивний приклад. Наприклад, ви можете залишати телефон у іншій кімнаті на час обіду або вимикати телевізор після перегляду потрібної телепрограми, а не дивитися все підряд.

Ви також дасте дитині позитивний приклад, якщо не будете постійно використовувати смартфони та планшети, щоб її розважити (наприклад, коли перебуваєте разом із нею у поїздці або черзі). Намагайтеся захопити дитину й іншими справами (скажімо, малюванням, читанням, іграми). Коли ви знаєте, що проведете з дитиною певний час, очікуючи на щось, візьміть із собою дитячу книжку, розмальовку, олівці або інші речі, які можуть знадобитися, щоб дитина не нудьгувала. Смартфон або планшет добре допомагають зайняти дитину, але при цьому ви втрачаєте можливість розвинути її соціальні навички, навчити спілкуватися з людьми або долати нудьгу. У дитини також може сформуватися залежність від електронних пристроїв.

Рекомендації для батьків. Батьки можуть пояснити дошкільнику, які фільми, телепрограми, ігри або додатки варто вважати цікавими й корисними. Якщо дитина, наприклад, хоче подивитися нову телепрограму, можна зробити це разом із нею, аби упевнитися, що вона для неї підходить.

Коли ви разом із дитиною переглядаєте фільм або граєте в гру, розвивайте в неї мислення, а не просто пасивно спостерігайте. Наприклад, можете ставити їй запитання: «Які правила цієї гри?», «Що буде, якщо зробиш такий хід?» тощо. Дивлячись телевізор із дитиною, запитайте: «Як би ти вчинив на місці головного героя?»,«Що сталося б потім?»

Чергування роботи за комп'ютером з іншими заняттями. Робота за комп'ютером може бути для дитини веселою і корисною. Але при цьому важливо чергувати її з іншими заняттями, необхідними для дитячого розвитку. Зокрема, дитина потребує фізичної активності, занять із розвитку творчості (наприклад, малювання або складання пазлів), спілкування з рідними та друзями.

https://childdevelop.com.ua/articles/psychology/7326/

0 коммент.:

Дописати коментар

 
 
Blogger Templates